بزرگ‌ترین افزایش سرمایه و سنگین‌ترین تقسیم سود نقدی تاریخ بورس ایران در مجمع فولاد مبارکه

بزرگ‌ترین افزایش سرمایه و سنگین‌ترین تقسیم سود نقدی تاریخ بورس ایران در مجمع فولاد مبارکه

 

دو مجمع عمومی فولاد مبارکه در هفته جاری با دو رویداد نادر و بی‌سابقه برگزار شد: بزرگ‌ترین شرکت فولادی ایران و خاورمیانه در مجمع عمومی سالیانه خود، حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان (۱۷۰ تومان به ازای هر سهم) سود نقدی تقسیم کرد و در مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت نیز افزایش سرمایه ۲۳.۷ هزار میلیارد تومانی (معادل ۸۱ درصد سرمایه فعلی) از محل سود انباشته به تصویب رسید. در واقع، در دو مجمع فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین تقسیم سود نقدی و بزرگ‌ترین افزایش سرمایه تاریخ بورس ایران رقم خورد. تقسیم سود نقدی بسیار بالا در راستای منافع فوری سهامداران و همزمان افزایش سرمایه برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در راستای منافع آتی سهامداران، «سنتزی» بود که فولاد مبارکه به خوبی آن را محقق ساخت.

مجمع عادی و فوق‌العاده فولاد مبارکه به جز رکوردشکنی در تقسیم سود نقدی و افزایش سرمایه خبرهای خوب دیگری نیز برای سهامداران این شرکت داشت. محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل این شرکت در مجمع عمومی به سهامداران نماد «فولاد» گفت: ۱۸۶ هزار میلیارد تومان پروژه برای فولاد مبارکه طی سه سال آینده در دستور کار قرار گرفته است که این طرح‌های توسعه اجرا خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت: فولاد مبارکه در سال گذشـتـه بـه عنـوان یکی از شرکت‌های بزرگ کارگروه پیشرانان پیشرفت ایــران اسلامی بـرای مشارکت در بزرگتریـن ســرمایه‌گذاری صنعتی تاریخ اقتصـاد ایـران، عملیـات احـداث ۵ پروژه بزرگ بـا سـرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی را آغاز کرد. طیب‌نیا در مورد سهم فولاد مبارکه در تولید فولاد کشور نیز گفت: گروه فولاد مبارکه با تولید بیش از ۹ میلیون و ۳۳۸ هزار تن فولاد خام بیش از ۴۳.۱۱ درصد از بازار فولادسازان بزرگ کشور را در دست دارد…


2,533 1401/05/31